Femeia proasta sau "Pleonasmul" cu P mare

"Pleonasmul" cu P mare inlocuieste sintagma "femeia proasta". Pleonasmul este o specie de umanoid des raspandita pe meleagurile mioritice.

Cum se identifica?

Pleonasmul se identifica, intr-o conversatie, prin cuvinte tipic haifaiviste. Adica acele cuvinte care incep cu "a^" in loc de "i^", gen "anteleg" in loc de "inteleg" si asa mai departe. Prin cuvinte care au cratima atunci cand n-ar trebui sa aibe si n-au cratima atunci cand ar trebui sa aibe. Prin o multime de "BUZZ-uri" pe mess. Prin... ma rog, ati inteles ideea.

Pleonasmul, dupa cum ziceam, este atat de raspandit in Romania, incat cum vad unu, cum sunt bucuros ca nu am prietena. Nici prin gand nu-mi trece (atunci oare cum oi fi scris asta?) sa intru in dezacord cu gramatica doar pentru ca "asa trebuie".

"N-ai ma si tu gagica?"
sau
"Asta e virgin... nu si-a facut gagica..."
sau
"Intra ba si tu in randu' lumii"

Cu alte cuvinte, du-te ba si tu, gaseste-ti pe una si arde-o. Si apoi vino si lauda-te (eventual mai baga de la tine... eventual baga totalmente de la tine) cum ai ars-o.

Cam asta e tipologia des intalnita in discutii despre Pleonasm. Cel putin la nivel subacademic. Ceva de genu "vrei sa fii subinginera? Nu, vreau sa fiu deasupra".

Exista o adevarata presiune "exterioara" care iti zice, iti indica, "te forteaza", vezi doamne, sa te atasezi pe cat de repede posibil de Pleonasme doar ca sa fii "barbat adevarat", "adult", "om cu picioarele pe pamant", "in randu' lumii" samd.

Presiune la care tind sa ma opun cu vehementa. In fond, Politehnica pe care am terminat-o ma indeamna sa nu cumva sa fac "dezacoarde" cu Pleonasme.

Exista, totusi, si femei inteligente? Rar. Destepte? Mi-e greu sa cred. Tocilare? Clar. Tocilare care se cred destepte? CLAR. Tocilare care se cred destepte si frumoase? FOARTE CLAR. Proaste care se cred destepte si frumoase? EXTREM DE CLAR.

Femeia inteligenta este, probabil, cea cu care poti sa duci o conversatie "decenta". Cea cu care poti sa vorbesti si de alte lucruri decat daca sau daca nu posetuta ei este din piele de crocodil. Chiar si atunci cand gasesti un astfel de specimen (de femeie, nu de crocodil), o sa ajungi destul de repede intr-o situatie in care o sa iti dai seama ca are urme de prostie.

Bine, nu ca vreunu din noi nu ar avea urme de prostie, departe de mine acest lucru. Doar ca la femei aceasta gena straveche de prostie are catenele ADN mai dezvoltate decat, pare-se, la barbati.

Femeia desteapta e greu de caracterizat. E probabil cea care te invarte pe degete cum are chef (daca si tu ai chef sa fii prost, la randul tau). Poate sa fie, deci, un Pleonasm destept.

Restul lantului trofic este, probabil, destul de cunoscut oricarui om care citeste aceste randuri.

Daca e sa privesti in perspectiva peste tot lantul trofic feminin, nu prea ai ce alege. Adica, pragmatic vorbind, ai doar la nivel de sex. Iar asta, teoretic (si adesea, practic), se poate rezolva cu bani. De ce ti-ai pierde timpul sa rezolvi altfel? (in afara de a face economie)

Oricum e foarte "placut" sa vezi cat teatru se joaca in lume in general doar doar pentru a pacali "persoana pereche". Adica intalniri in care toti se fandosesc ca ei sunt niste curati, niste neprihaniti, niste pustnici; discutii despre sex in care apar sintagme care suna cam asa "vai de mine, n-am auzit in viata mea de asa ceva" sau "n-as putea sa fac asta in ruptu capului!" sau "vai cata nesimtire" sau "doamne, nu-mi vine sa cred ce-mi spui". Asta de la oameni care fac lucruri mult mai "grave" (daca ar fi sa le compari, pe cat posibil, in aceeasi ordine de idei) decat cele pe care le critica.

Si, evident, ai foarte putine sanse sa-ti gasesti "sufletul pereche" daca nu intri in acelasi teatru ieftin de care am pomenit mai inainte. Acuma nu stiu daca asta e un lucru tocmai rau. Ei cu ei, tu cu tine (suna cam onanist, nu? - a, stai, parca era un slogan de la alegeri ceva asa... ma rog...)

Intr-un fel, e bine ca e asa. Adica poti sa speri ca exista, nu stiu, si unele femei care impartasesc genul asta de gandire si nu intra nici in tiparul de haifaiv, nici in tiparul de tarfa penibila. Genul care rade atunci cand trebuie sa rada, pune cratima atunci cand trebuie sa puna si vorbeste atunci cand trebuie sa vorbeasca. Cam multe pretentii, nu?

Bine, cand ai pretentii de obicei e bine sa oferi si tu ceva in schimb. Mie imi place sa cred ca ofer exact opusul Pleonasmului (nu, nu doar ca diferenta anatomica). Daca este asa sau nu, asta o sa aflu cand "o sa gasesc persoana potrivita", ca sa intru si eu in tiparul "normalitatii" (desi normalitatea nu exista in realitate, este un cuvant total subiectiv, despre care o sa scriu cat de curand).

Cam multa vorbaraie ^^^ pentru putin. Cred ca era clar ce am vrut sa zic si daca scriam o singura propozitie. Gen: "Femeia, in esenta ei, balteste de prostie".

SA NU SE INTELEAGA GRESIT: Si barbatul "e prost". Toti oamenii sunt "prosti" la un moment dat. Si eu si X si Y. Oricine. Doar ca pentru femei, prin stilul de trai pe care si-l formeaza, din ce in ce mai pronuntat, prostia are o limita asimptotica foarte "ridicata". Atata tot. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa mi se faca greata doar cand aud femei cum vorbesc intre ele si ce prostii debiteaza, iti dai seama daca era sa vorbesc eu cu ele in ce stari intram.

Cel putin la barbati e clar: se gandesc doar la sex. Adica primu lucru care le vine in cap cand vad o femeie care "se baga in seama" cu ei e sa o vada dezbracata. Conteaza mai putin ce le spune (si pe buna dreptate). Sa stii ce gandeste un barbat, in marea majoritate a cazurilor, e destul de usor, deci. Femeile... valeu la cate tre sa fii atent cu ele. Sunt, nu-i asa, mult mai adanci, logic vorbind.

Ma rog, hai sa incheiem cu aberatiile astea. Cand vedeti o femeie desteapta sa ma anuntati si pe mine.

PS. Cica se apropie Pastele. Pastele cailor.

PS2. Daca lipsesc articolele hotarate la sfarsitul unor cuvinte acest lucru nu este intamplator ci intentionat (in caz ca nu v-ati prins).

Comentarii

DiHoR a spus…
Sa inteleg ca ai o experienta vasta cu femeile din moment ce ai ajuns sa generalizezi atat.

Am ceva prieteni cu conceptii asemanatoare, si eu le am intr-o anumita masura.

E adevarat ca sunt multe fete superficiale, mai ales la noi in Romania, unde 'foamea' o cere.

Dar cum vei gasi o fata cum iti place(sa fim sinceri, oricine isi doreste)? Trebuie sa cunosti fete, printre care desigur vor fi si "pleonasme" cu P mare.

Nu cred ca va veni o fata 'perfecta' dupa standardele tale intr-o zi si va spune "Vii sa ne plimbam?"
Raptor a spus…
Nu, nu am o experienta vasta. Dar ma prind destul de repede "cam care-i treaba".

Si da, ai dreptate cand zici ca nu crezi ca va veni zana Maseluta la mine. Om trai si om vedea.
MC Lautaru a spus…
Ce sa zic frate post de nota 10. In postul tau regasesc foarte multi dintre prietenii mei sau asa zisi "prieteni". Tine-o tot asa.
MariusInside a spus…
Dragul meu, in privinta acestui text iti gasesti corespondenta feminina foarte clar aici..cred ca trebuie sa va iubiti..ganditi
total opus, dar la fel..http://deaia.wordpress.com/
sper ca esti mandru de tine acum :d ...
imi vine un cuvant in minte..cf.dex " MISOGÍN, -Ă adj., s.m. 1. (Suferind) de misoginie, relativ la misoginie.
2. (Bărbat) care evită societatea, cercurile, compania femeilor.
[Var. misoghin s.m. / < fr. misogyne, cf. gr. misein – a urî, gyne – femeie]. "
Dupa HL Mencken, “un misogin este un bărbat care urăşte femeile la fel de mult pe cât se urasc ele între ele.”
cat de aproape esti de de definitie..
ca sa trec acum intr'un alt nivel,cel politic corect, dupa parerea mea misoginismul la fel ca si feminismul
este o alta forma de rasism
Totul trebuie insa privit cu mult umor..
"Cand o femeie nu vorbeste, sa nu o intrerupi pentru nimic in lume." (Enriyeu Castaldo)
"Prin a renunta, femeile inteleg o scurta pauza intre doua dorinte."(Mario Adorf)
"Marea intrebare, la care nu stiu sa raspund in ciuda a treizeci de ani de studiu despre femei, este urmatoarea:
"Ce vrea de fapt o femeie?" (Sigmund Freud)
Esti tanar..prima femeie inteligenta pe care o sa o intalnesti o sa iti schimbe complet parerile..
p.s.nu ma astept sa imi dai dreptate, stiu ca am :P ...timpul va dovedi asta..
Raptor a spus…
E... o sa vedem :D

Ce vrea sa spuna tot textul ala e faptul ca eu plec de la prezumtia de vinovatie. O prezumtie corecta in actuala mea viziune.
Docica a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Docica a spus…
off topic: marius, gand la gand cu mine!
on topic: am aflat de blogul tau de la un baiat de clasa a VII-a... am fost curioasa si l-am deschis... la inceput m-ai cam plictisit, dar nu am renuntat, caci intr-un fel, prin tine, il cunosteam pe el ( ciprian il cheama si-ti citeste avid blogul)...
Articolul asta mi s-a parut interesant, desi cam acid/ subiectiv. Am observat ca de obicei tendinta asta spre misoginism, daca nu chiar misoginismul cras, apare la barbatii mai inteligenti. Un lucru ciudat zic eu, considerand ca orice tip de rasism izvoraste mai mult din prostie/ ignoranta, decat din prea multa cultura/ inteligenta/ mandrie sau cum vrei sa o mai numesti. Oricum ar fi, e de o parte mi-e mila de tine pentru ca nu simti ce inseamna fericirea data de iubire ( termen in care includ si admiratia, respectul, dependenta chiar de o persoana de sex opus), iar pe de alta te aprob, caci si eu am observat cat de multe femei proaste exista in comparatie cu barbatii prosti... din pacate muuuuult mai multe si muuuult mai proaste!
Anonim a spus…
De acord cu mare parte din articol, si cu mare parte din comentariul lui 'Docica'.

Orice ocazie cand vorbeste o fiinta este subiectiv, dar in cazul dar este pura observatie.
Femei frumoase sunt multe. Femei frumoase si inteligente sunt putine.
Dar frumoase, inteligente si bune la suflet....n-am cunoscut.
Decat 4 femei inteligente, f bune si dragutze.

Postări populare de pe acest blog

Petrecere de Craciun

Idealism, partea intai

Moartea, partea a doua